Alle begin is moeilijk


Ik ben  op internet  bekend onder de  naam  Tsjok45  

5 EVODISKU ZOEKMACHINES
http://www.bloggen.be/tsjokfoto/archief.php?ID=458587
5 sites

Ik  ben een  nieuwe  blogger   op  World Press      .( waarover  dit blog vooral  zal  gaan kan je hier lezen in een notedop https://tsjok45.wordpress.com/ten-geleide/   )

Ik heb al wat ervaring met bloggen ,  internet fora en dergelijke   … Het zou eigenlijk een fluitje  van een cent moeten zijn  …. Het is  echter  niet  zo gemakkelijk  als het lijkt  , maar ik leer het gelukkig nog wel( ik heb echter minder geduld dan vroeger )  .

Ik ga dit blog ( zeker in het  begin )  gebruiken  om hier ( vergrootbare  ) foto’s en  dergelijke( zoals ook documenten , pdf ‘s en scans   )   te plaatsen  … afkomstig van zowel   het net  als van mijn harde  schijf  ….en dat bij wijze  van test  … kwestie van de mopgelijkheden die hier worden geboden zovlug als  mogelijk  in te oefenen  …

Het lijkt een beetje  op het leren bespelen van een  ander en   nieuw instrument  dan hetgene wat ik al beheers  …

Dit  gezegd zijnde  ga ik direkt maar van start , waarbij ik de oorspronkelijke  bronnen met een link ga aangeven  ( voor zoverre  ze van het net afkomstig zijn )  :

Van mijn harde schijf  zijn hier een  paar  gecopieerde   : voorbeelden  van                                                                                 

doc ( in word )                                                                                                                                   >Nilson & Pelger                                                                                                              pdf >radiodurans ( afkomstig van het net  / maar daar niet meer beschikbaar ) 

                                                                                                                                               >scan /jpg –> klik op de foto voor een vergroting…     

Dit is duidelijk een niet leesbaar ding  bij  vergroting 

<een foto van mijn harde schijf

(klik ?)

EEn   foto uit media bestand 

<–KLik 

Rechtstreekse  “copy and paste ”  van het net ( namelijk  een foto  van  mijn blog  evodisku 2 ) Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.<(klik)LIBYA     http://www.bloggen.be/evodisku/archief.php?ID=967062

KLIk hier voor  de fotolink    

http://blogimages.bloggen.be/tsjokfoto/967065-198c3029b164593b40ab6174365f1031.JPG

Over tsjok45
Gepensioneerd . Improviserend jazzmuzikant . Instant composer. Jamsession fanaat Gentenaar in hart en nieren

10 Responses to Alle begin is moeilijk

  1. pierraveneta zegt:

    Gaat de goed kant op. Niet afhaken nu !

    • tsjok45 zegt:

      1.- Nee hoor
      Ik begin het nog maar net naar mijn zin te krijgen

      2….Ik ben vandaag wél geholpen met die voortdurend vastlopende computer
      Het was gewoon een probleem met een van de (versleten ) stekkertjes die de voeding moeten verzorgen ….
      Enfin het fijne van de zaak zal ik morgen pas venemen … Men is hier namelijk alweer een paar flessen soldaat aan het maken ( ja belofte maakt schukld hé ) … ahahaha

  2. ingsthawk zegt:

    Dit gaat helemaal goed komen.
    Ik krijg wel telkens bij het switchen tussen pagina’s een beveiligingswaarschuwing.
    (Deze webpagina bevat inhoud die niet via een beveiligde HTTPSverbinding wordt verzonden) Als ik op JA klik (alleen de ‘veilige’ informatie) krijg ik geen foto te zien. Snel op NEE geklikt dus.
    Valt dat nog te verhelpen ?

    groet,

    • tsjok45 zegt:

      ingStHawk schreef :
      1

      “(Deze webpagina bevat inhoud die niet via een beveiligde HTTPSverbinding wordt verzonden) Als ik op JA klik (alleen de ‘veilige’ informatie) krijg ik geen foto te zien. Snel op NEE geklikt dus.
      Valt dat nog te verhelpen ?”

      1.-Het is een manier om de beperkte gratis “opslagcapaciteit” die je krijgt op een WP blog te omzeilen ( je hoeft in dit geval bijna niets te uploaden ) .. en dat dan wél zonder te moeten betalen of te “upgraden” ( = dat moet je dus doen wanneer je veel “upload “) … Het kan dus worden “verholpen” door te betalen … grrrr
      Ook hier gaat alleen de zon voor niets op

      2.- snel op NEE klikken doe je alleen maar wanneer je de website (naar waar wordt gelinkt : en vooral de maker ervan) , vertrouwd …

      – Elke goede ingeschakelde en geupdate “beveiliging ” die op je computer is geinstalleerd voorkomt ook grotendeels de “mogelijke schade ”

      Wat wél altijd kan is : dat je computer vlug vastloopt : want wanneer je snel en uitgebreid begint te switchen(vooral zonder de pagina’s te lezen ) dan is dat net hetzelfde als zeer vlug surfen van de “hak op de tak ”
      Dat komt omdat o.a. omdat de computer (onzichtbaar ) telkens een “tijdelijke file” aanmaakt , en je eigenlijk de computer niet genoeg tijd geeft om de nieuwe opdrachten te uploaden en volledig uit te voeren ( en op te slaan in een tijdelijke file ) …
      Je bezorgt die machine dan een “zenuwinzinking “….en die kan leiden tot een tijdelijke crash …. ahahaha … maar dat is een ingebouwd verdedigingsmechanisme en is altijd beter dan een komplete “mentale ” crash van de machine ( zoals dat vroeger het geval was )
      ’t Is eigenlijk net zoiets als een overbelaste gestresseerde bilbliotecaris , die ook niet alle binnenstromende aanvragen en vragen tegelijk kan afwerken en hoognodig zijn kantoortje tijdelijk moet sluiten vooraleer hij instort en afgevoerd wordt naar psychiatrie

      Groet

      1

  3. pierraveneta zegt:

    Goed idee van die links op de ‘BIOLOGIE’-pagina. Ik denk dat ik dat ook maar zo ga doen, nadat ik sommige van mijn blogs overgeplaatst heb naar mijn privé-site.

    Af en toe kom ik hier spieken !

    • tsjok45 zegt:

      En ik spiek allang bij jou

      1

      • tsjok45 zegt:

        Je kan plaatjes plaatsen in je eigen ( achteraf bewerkbare ) reacties op je eigen blog
        Maar dat is onmogelijk te verwezenlijken in je reacties op het
        het WP blog van andere bloggers ….Je kan ze niet bewerken
        en
        Je kan de reacties op een ander blog ook niet “zien “/omzetten en/of bewerken in htlm
        Anders was het een fluitje van een cent geweest het toch te doen ….

        Er zitten trouwens nog veel andere addertjes onder het gras

        Zo zal het kiezen en toepassen van een andere lay-out ( een zogenaamd theme ) dan de bijgeleverde instap-standaard je beroven van de mogelijkheid foto’s te plaatsen van andere websites met behulp van een simpele “copy en paste operatie ” … de krijg je terug als je ” upgrade” natuurlijk , of teruggaat naar de allereerste versie … er zijn echter genoeg plaatsen waar het geen cent kost dat allemaal te doen ( met op de koop toe nog meer mogelijkheden ) en die uiterst geschikt zijn om archieven op te slaan
        bijvoorbeeld multiply.com en bloggen be . en er zijn er waarschijnlijk nog ….

        Maar goed , ik blijf wel op WP het is namelijk een supplmentaire outlet en het stelt me alleszins in staat om erg gemakkelijk te kunnen reageren op blogs van andere WP-ers

        Ik ga hier ook zeker niet beginnen updaten
        Bijvoorbeeld Multiply bied nog veel meer voor erg weinig geld (nog geen tien euro jaarlijks voor een totaalpakket ipv de hier aangerekende prijzen voor alle aparte services ) als je perse een professioneel ” geupdate” site wilt ….

  4. Eelco zegt:

    Verhuisbericht ontvangen !

  5. tsjok45 zegt:

    OBA
    ik was lid geworden van OBA

    Maar
    – Mijn e-mail liep in de korste keren boordevol
    – Ik kreeg te maken met allerlei computer virussen
    – Mijn computer liep geregeld( en erg vlug ) vast als ik op Oba kwam

    Ik heb daarom besloten mijn lidmaatschap op te zeggen …
    Het ding zit waarschijnlijk vol kinderfoutjes ?
    Maar het kost me toch veel te veel tijd om dat allemaal op te schonen … Jammer

    Ik kan trouwens zo wel en zonder lid te zijn ,
    de mensen kontakteren en lezen die ik zelf interessant vind en wil lezen
    Handig lijstje dat wel …

  6. tsjok45 zegt:

    *Ik heb mijn lidmaatschap op Oba hernieuwd
    *Wel vervelend dat het zolang duurt om te uploaden

    De problemen schijnen nu opgelost te zijn
    Het zal wel iets geweest zijn afkomstig van andere internet sites die ik heb bezocht …
    Ik zie nu dat mijn “beschermings” programma’s een tijdje waren uitgeschakeld
    alles is nu OK

    * WP is nog altijd heel omslachtig om mee te werken maar
    het resultaat oogt altijd goed

Geef een reactie

